Tuesday, March 3, 2009

Insiden yang memalukan rakyat Malaysia....

- Pemuda UMNO telah membuat tidak kurang 98 laporan polis ( laporan palsu) terhadap Karpal Singh. Tetapi tidak nampak polis mengambil apa apa tindakan terhap mereka.

- Khir Toyo bersama geng gengnya mengepong rumah kediaman Karpal Singh pada 13 Feb 2009.

- 20 Feb 2009 Karpal Singh terima surat ugutan yang mengandungi dua butir peluru

- 26 Feb 2009 "Ada 100 laporan polis dan dua peluru saya terima... barang kali ini rekod dalam dunia. Saya mahu tahu di mana Pemuda Umno, celaka ini dapat dua peluru yang dihantar kepada saya.

27 Feb 2009 Seramai Ketua Umno Bahagian Petaling Jaya Utara, Latt Sharizan Abdul dan Ketua Pemuda Umno Bahagian Gombak, Megat Zulkarnain Amiruddin mengepung ahli Parlimen Bukit Gelugor itu sambil meminta Karpal mengakui ada menyebut perkataan “Pemuda Umno celaka” dan meminta maaf kepada mereka.

22 Pemuda UMNO menyempurnakan imej mereka sebagai manusia samseng dengan menyerang Karpal Singh di kawasan Parlimen manakala pegawai keselamatan berhampiran hanya membisu dan tidak bertindak segera menghalang serangan tersebut.

Kita sudah menyimpang dari perjuangan untuk agama, bangsa dan tanahair
... Rakyat tidak lihat kita benar-benar berpegang kepada perjuangan kita."Ucapan kita sudah jadi retorik, dan orang kata kita retorik dan tidak amalkan apa yang kita cakap...," kata Mukhriz Mahathir

Biarlah kita menganalisa sejauhmanakah kegagalan UMNO dalam masa depan mereka . Sering kali UMNO telah mengorek kuburnya sendiri, ramai rakyat telah bangkit dan tunggu untuk mengusung keranda UMNO.

Agama Islam

Islam tidak pernah mengajarkan tindak kekerasan, dan Alquran tidak mengandung ajaran kekerasan. Kalaupun ada orang Islam yang melakukan tindak kekerasan, itu tidak dapat diklaim sebagai mainstream ajaran Islam dan Alquran

Islam adalah agama yang sangat mencintai "kedamaian". Karena kata al-salâm, al-istislâm, al-muslim, al-taslîm dan bentuk derviasi lainnya mengindikasikan akan "kedamaian", bukan kekerasan.

Bagaimanakah Pemuda Umno dapat perjuangankan Islam ? Diri mereka di ibarat bagai manusia yang berkelodak dalam kolam najis, kemana sahaja akan dihalau oleh orang.

Dalam negara demokrasi, kita tidak sewajarnya menggunakan kekerasan sesuka hati. Sebelum ini, UMNO cuba memprovokasi Tok Guru Nik Aziz dengan menzalimi dan menyiksa anaknya dengan memasukkan anaknya ke dalam ISA. Sekiranya Tok Guru Nik Aziz ketika itu mengarahkan penyokong PAS untuk mengangkat senjata dan berjihad, nescaya akan berlaku pertumpahan darah dari Kedah hingga ke Johor. Sekiranya Anwar sewaktu reformasi dahulu mengarahkan penyokongnya mengangkat senjata menentang kezaliman BN, nescaya bergelimpangan mati penyokong UMNO dan golongan yang menentang UMNO. Tetapi, atas kebijaksanaan kepimpinan Pakatan Rakyat, kaedah aman digunapakai. Ini berbeza dengan Najib C4 dan UMNO suka benar mengugut bunuh. Nampaknya, UMNO sudah memulakan operasinya.. Semua harus berhati-hati dan jangan terpengaruh dengan politik provokasi UMNO...

Bangsa

Keperlakuan Pemuda Umno hanya membinasakan imej bangsa Melayu. Kaum Melayu yang berintelek memang menghina golongan yang memprovokasikan bangsa dalam perjuangan. Tidak kurang juga unsur unsur perkauman luas disebar dalam masyarakat melayu. Sering memainkan sentiment yang berasaskan retorik, khasnya Ketuanan Melayu. Anggota pemuda adalah tiang perosak mnegara. Akibat gila kuasaDari Mukhriz. Khairy Beruk dan Khir Toyo yang lebih jahat dari hantu. Kebiadapan dan sikap munafiq/ fasik memang sesuai untuk Pemuda UMNO.

Memang ternyata dalam Islam

Allah akan menghancurkan para pelaku kezaliman (Qs. Ibrahim [14]: 13), Pemuda Umno akan menerima kencaman dan mendorong kejalan putus harapan. orang-orang yang zalim akan menerima azab yang dahsyat, karena mereka fasik (Qs. Al-A`raf [7]: 165, Alquran melarang umat Islam untuk mengikuti (cenderung) kepada orang-orang zalim, bahkan meraka tidak boleh dijadikan wali (pemimpin). Yang menjadikan mereka sebagai wali (pembantu), akan disentuh oleh api neraka (Qs. Hud [11]: 112-113), akibat dari kezaliman dan kekerasan Pemuda Umno. Maka dipercayai mereka akan makan diri akibat dari dosa dosa yang tak terbilang .

Tanahair:

Perlukah Pemuda Umno memperjuangan apa apa untuk tanahair?? Memang ternyata Malaysia sudah merdeka selama 52 tahun, Rakyat Malaysia berbilang kaum hauskan keamanan dan kemajuan. Akibat pemerintahan UMNO sering menyalah gunakan jentera kerajaan untuk menindas kumpulan yang tertentu, jadi masa depan Pemuda UMNO tidak layak langsung menyatakan perjuangan kepada tanahair. Cbalah kita fikirkan adakah Negara asing menakluk atau menyerang Malaysia? Jadi apakah keraguan terhadap Tanahair ??

No comments: